Presentatie App Design: Fabels, Feiten en Skills

Op woensdag 24 april gaf Gertrude Lok een lezing over ‘De skills van de App-ontwerper’ op het kennisevenement Appril 2013. Apps zijn een redelijk nieuw fenomeen. Wat zijn de meest voorkomende misverstanden en welke skills zijn nodig voor een goed app design? Download de presentatie in dit artikel.

Over het ontwerpen voor apps bestaan dan ook nog veel misverstanden. Zoals dat het erg simpel zou zijn, of beperkt. Dat het hetzelfde is als ontwerpen van websites. Dat je moet kunnen programmeren. Of dat alle apps hetzelfde zijn. Deze misverstanden werpen een behoorlijke barriere op voor ontwerpers die geïnteresseerd zijn in het maken van de overstap naar dit nieuwe medium.

Gertrude Lok, Creative Director bij Sharewire, tackelt in haar presentatie die misverstanden, en legt uit wat een designer wél moet weten om succesvol te ontwerpen voor touchscreen devices. Wat dit nieuwe medium precies onderscheidt van de oude – maar ook: wat de overeenkomsten zijn. Want ook voor een app moet je kunnen bewegwijzeren, beeld maken, typograferen, een ‘plank’ maken, lay-outen, animeren en vooral: experimenteren. Elke goede grafisch ontwerper kan ontwerpen voor apps. Als je maar weet waar je op moet letten.

Appril is een evenement over Apps en duurt de volledige maand April. Het is het platform waar pioniers, makers, gebruikers en groupies van apps samen komen en toekomst vormen. Voor illustratoren, animatie- en beeldmakers, ontwerpers, tijdschriften makers en vele anderen.

Download hier de presentatie APP DESIGN: FABELS, FEITEN EN SKILLS PDF 9,8 MB.

Naar overzicht