Presentatie: succesvol apps ontwikkelen en promoten

Op woensdag 20 maart 2013 presenteerde Humphrey Fredriksz, Mobile Marketeer bij Sharewire, op Digital Marketing Live 2013 hoe organisaties apps kunnen ontwikkelen die bijdragen aan de marketingdoelstellingen. Tijdens zijn presentatie werd aan de hand van praktijkvoorbeelden uitgelegd hoe het marketingteam, per fase, de juiste keuzes maakt voor het succesvol ontwikkelen en promoten van mobiele applicaties.

Als uitgangspunt voor de presentatie zijn een aantal bekende en succesvolle apps uit Nederland toegelicht. Het eerste voorbeeld was de Scoupy app. Scoupy is een location-based marketing app en werd in 2012 verkozen tot beste start-up. De Greetz app werd in 2012 verkozen tot beste mobiele webwinkel en Bol.com heeft een zeer interessante mobiele strategie waarbij voor het ontwikkelen van apps is gekozen voor een open API. Van deze voorbeelden is de Greetz app ontwikkeld door Sharewire.

Hoe kan uw marketing organisatie het verschil maken? Het ontwikkelen van mobiele applicaties bestaat uit de volgende fases: idee, concept, marketing strategie, business case, ontwikkeling, marktest en commercialisering. Het begint met een goed idee, echter het advies is om goed vooronderzoek te doen naar het gedrag en de behoefte van uw beoogde doelgroep. Per fase worden de belangrijkste aandachtspunten toegelicht. In de adoptiefase wordt ingegaan op het vermarkten en promoten van apps met als doel app downloads, app gebruik en in-app conversies.

U wilt als management de mobiele resultaten meten, verbeteren en blijven verbeteren? In de mobile marketing strategiefase worden de doelen en KPI’s voor uw organisatie gedefinieerd. Zij vormen de basis van uw mobiele propositie. Zodra uw app is ontwikkeld en getest, dan kunt uw starten met app promotie. Bij de lancering richt deze zich op de bekendmaking van de app onder uw doelgroep en het activeren van de early adopters. Download hier de presentatie met de parktijkvoorbeelden, kennis en gouden tips.

Naar overzicht