E.ON

E.ON is in Maart 2015 begonnen met het digitaliseren van het sales proces met behulp van Salesboard. Al meer dan 100 vertegenwoordigers van E.ON werken met Salesboard verspreid over heel Nederland. Zo hebben de agents altijd toegang tot onder meer de nieuwste productinformatie, presentaties en tarieven. Sinds de start met Salesboard heeft E.ON al meer dan 20.000 nieuwe klanten via de app mogen verwelkomen.

ACHTERGROND

E.ON is een van Europa’s grootste leveranciers van stroom en gas. E.ON is volop in beweging. Het zijn dynamische tijden in de energiewereld, ook voor E.ON. Salesboard sluit hier goed bij aan. Tevens was E.ON op zoek naar een manier om haar verkopers altijd van up-to-date informatie te voorzien, kosten van onder meer drukwerk te verlagen, conversies te verhogen en meer inzage in- en grip op wat er speelt in het veld.

OPLOSSING

Door middel van Salesboard kunnen de channelmanagers van E.ON er altijd voor zorgen dat de vertegenwoordigers toegang hebben tot de nieuwste informatie en tarieven. Vanuit het Salesboard Content Management Systeem kunnen ze direct nieuwe presentaties, tarieven, productinformatie en contractformulieren naar de tablet van de vertegenwoordigers versturen. Door middel van het toewijzen van leads aan de diverse teams kunnen de vertegenwoordigers bovendien efficiënter lopen.

De vertegenwoordigers kunnen bij de klant direct de verbruiksgegevens via de app ophalen en zo een accurate berekening van de toekomstige jaarkosten bij E.ON maken. Hierna kunnen ze direct het contract voor de klant opmaken en laten ondertekenen. Enkele minuten later heeft de klant al de bevestiging van het nieuwe energie contract in zijn/haar mail.

RESULTAAT

Salesboard heeft ervoor gezorgd dat E.ON controle heeft over het gehele salesproces. Zo kunnen ze zien waar hun vertegenwoordigers zich bevinden, hoeveel gesprekken ze op een dag hebben, hoeveel contracten er getekend zijn en de vertegenwoordigers ondersteunen via de tablet. Het heeft geleid tot lagere fulfillment kosten en tevreden klanten. Onlangs heeft E.ON heeft ook besloten haar zakelijke accountmanagers die zich op de MKB markt richten ook met de Salesboard app uit te rusten.

Naar overzicht