Dag6 / EO / ND

Dag6, de journalistieke joint venture van de Evangelische Omroep (EO) en het Nederlands Dagblad (ND), ging vrijdag 31 maart 2017 live. Met Dag6 willen de EO en het ND een jongere doelgroep bereiken dan ze nu doen: christenen onder de 45. Abonnees ontvangen elke vrijdag een papieren weekblad, waarin snel nieuws en achtergrondverhalen zullen verschijnen. Ook krijgen abonnees 24 uur per dag toegang tot content via een mobiele app.

De naam van het platform verwijst naar de zesde scheppingsdag, waarop volgens de Bijbel de mens werd geschapen. Dag6 wordt gemaakt door zes vaste medewerkers en externe ‘contributors’ die inzicht geven in thema’s als sport, architectuur en eten.

Een app waarin je interactief je favoriete influencers kon kiezen en waar de interface met veel geraffineerde microanimaties voor jou relevant nieuws op een prachtige manier presenteerde was het resultaat. Zie ook het youtube filmpje onder de download link.

In april 2018 besloten het Nederlands Dagblad en de Evangelische Omroep (EO) te stoppen met de Dag6-app voor smartphones en het tweewekelijkse papieren magazine. De website en de activiteit op sociale media blijven wel bestaan. EO/ND constateerde dat het beoogde verdienmodel niet sluitend te krijgen was, het aantal betalende abonnees viel tegen.

Naar overzicht